Prijateljstvo in lojalnost dozorevata kot vino
Je čas trgatev. In ko sem razmišljal, o čem pisati tokrat, mi je kar priletelo: lojalnost je kot vinograd/trta. Če ga zanemariš, hitro zarašča, grozdje ni lepo/dobro, enako pa je kasneje z vinom . Če pa mu nameniš čas, nego in pravo mero potrpljenja, obrodi sadove, vino pa je čudovito - tako je tudi v poslu kot v osebnem življenju.
V poslovnem svetu je že dolga leta, desetletja veliko tematik povezanih z lojalnostjo. Bodisi se sprašuje, kako doseči večjo lojalnost kupcev, po drugi strani pa je ničkoliko ekspertov, takšnih in drugačnih, kaj je potrebno narediti, da bi zadržali lojalnost kupcev. Kako pa je v osebnem življenju?
Ok, zakonski stan in partnerstvo gotovo zmaga in prevlada v tematiki zvestobe. A to ni tematika, dotaknil bi se zvestobe do prijateljstva. Že Andrej Šifrer ima lepo pesem » Za prijatelje si je treba čas vzet«. Pa nadaljuje » se poveselit in znati potrpet«. Tako nekako sta zgledala moja zadnja dva vikenda.
Iz kjer prihaja moja žena (Hrvaško Zagorje) je že malo čudno, če nimaš trte. Trgatev je tam praznik. In so deljene na dva dela. Domače - to moraš seveda biti, niti slučajno si ne bi upal reči tašči in tastu, da me ne bo :), ter na trgatve, kjer si povabljen in je povabilo izkazana čast tebi kot osebi. To so dnevi, ko » se je treba poveselit«, ampak po pravici povedano, ko jih imaš toliko zapored, ter če še pomagaš pri kletarjenju, kjer se melje grozdje, pa » je treba še malo potrpet«.
Priznam pa, da se tudi sam v teh trtah počutim kot doma - prav prijetno mi je biti tam.
Marsikdo bo rekel: » Pa saj je mehanizacija, pa melje, preša, itd.« Ja, pa ne. Ponekod ja, a je treba še vedno vse sprati in umiti na koncu. Nekje je pol avtomatsko, nekje pa vse ročno. In ena taka ročna je tudi bila tokrat. Ko sem vrtel in se spoznaval s to pošastjo, sem si mislil - kar dobri fiziki so bili že stoletja in tisočletja nazaj. Brez digitalizacije in mehanizacije :)

Na drugi trgatvi pa sva bila povabljena k prijatelju, ki nama ogromno pomeni. Odkar sva se spoznala, je takoj kliknilo. Na žalost se vidimo premalokrat, a vsakokrat odidem od tam z bolečinami v trebuhu - od smeha in od preveč dobre hrane. Ja, imam žal ta problem, dobri hrani se zelo težko uprem, priznam...
Tudi letos sva bila pri njem na trgatvi. Tu je precej bolj vse napredno, mehanizirano, tako da je trgatev predvsem druženje med prijatelji. Da, seveda je tudi delo, a precej manj zaradi mehanizacije. Imela sva določene izzive z organizacijo, da sva lahko prišla, a sva. Ker sva čutila odgovornost, spoštovanje, a hkrati tudi radost do njega in njegove družine.
Takšna srečanja v tem podivjanem in hitrem svetu krepijo prijateljstvo, krepijo zaupanje in spoštovanje. In to delamo s srcem. Lepo in toplo je tako enemu kot drugemu v teh skupnih trenutkih. In zato si je treba čas vzet.
Verjetno se zdaj marsikdo vpraša: » Kaj pa ima to veze s tem novičnikom in digitalizacijo?« Načeloma nič - a vseeno veliko. Digitalizacija nam vsekakor precej pomaga in olajša številne stvari. Predvsem pri komuniciranju in razumevanju strank ter grajenju programov zvestobe. Če pri kreiranju ne bo zraven » zdrave kmečke pameti«, predanosti ter srčnosti, nam tudi digitalizacija ne more pomagati. Digitalizacija je le orodje. Zelo dobro, a še vedno le orodje.

In če grem še naprej z razmišljanjem - soustvarjanje je ključ do uspeha. Poslušajmo stranke, upoštevajmo jih, iskreno jih vprašajmo za mnenje, izboljšave, a to potem tudi pokažimo, da smo jih upoštevali in naredili. Tako kot v partnerstvu soustvarjamo domačo skupnost, družino, tako lahko soustvarjamo odnos med prijatelji ter odnos do naših poslovnih strank.
Obstaja pa tudi soustvarjanje med poslovnimi partnerji, ko ustvarjajo skupaj nekaj več za neko skupino ali segment. In tu mora biti med partnerji veliko zaupanja, razumevanja in brez fige v žepu. Torej res iskrenega sodelovanja. Na tem področju pa imamo v naši regiji še vedno precej prostora za napredek.
In tu je moja glavna misel: digitalizacija, umetna inteligenca in robotika lahko marsikaj pospešijo in avtomatizirajo. Ampak prijateljstva, zvestobe in iskrenih vezi - teh pa ne more nadomestiti nič. In prav to je tista skrivna sestavina, ki povezuje tako poslovne kot osebne odnose.
Zato: povabite svoje partnerje na kavo, pokličite stare prijatelje, pojdite na dogodke kot so trgatev ali pa zgolj napišite kratko sporočilo. To so majhni koraki, a so v resnici največje naložbe v zvestobo - tako osebno kot poslovno.
Jurij Triller
Povežimo se